Klub Książki i Ilustracji

   

Klub Książki i Ilustracji

Młodzi dziennikarze o książkach

Na kolejnym spotkaniu Klubu Książki i Ilustracji dzieci poznały zawód dziennikarza. Wysłuchały wiersza z książki „Kim będę w przyszłości” i przedyskutowały czym zajmuje się dziennikarz. Same miały okazję spróbować swych sił w prowadzeniu wywiadu wśród bibliotekarzy, na temat oceniania książek po okładce. Efekt ich pracy przedstawiony został na blogu Pisane w nawiasie. Zapraszamy do lektury, artykuł tutaj.

Historia Św. Mikołaja

Na grudniowych zajęciach Klubu Książki i Ilustracji dzieci stworzyły ładne domki - pudełka na prezenty. Następnie wyruszyły na poszukiwanie ciekawostek o Św. Mikołaju z Miry i o zmianach jego wizerunku na przestrzeni wieków. Oto kilka z nich:

Kolorowe kredki

22 listopada obchodzony jest Dzień Kredki. Święto to w znaczący sposób wiąże się z dziećmi, bowiem to dzięki kredkom mogą one wyrażać swoje myśli i uczucia. Rysowanie rozwija wyobraźnię, więc tym bardziej warto zachęcać do zabawy kredkami. Z tej okazji Dział Dziecięco-Młodzieżowy zorganizował konkurs plastyczny „Pomaluj swój świat”, a na ostatnim spotkaniu Klubu Książki Ilustracji młodzi czytelnicy podjęli się stworzenia, za pomocą kredek, obrazów przedstawiających ich ulubione miejsca.

Świętowaliśmy Dzień Zwierząt

Światowy Dzień Zwierząt był hucznie świętowany przez dzieci z Klubu Książki i Ilustracji. W tym dniu klubowicze uważnie obejrzeli wystawę zwierząt domowych umieszczoną w holu biblioteki, by następnie odpowiedzieć na pytania związane z jej treścią. Okazało się, że to co wesołe i ciekawe łatwo zapada w pamięci. Dzieciom spodobał się bardzo piesek zwany francuskim, kotek, który samodzielnie otwiera lodówkę, suczka z kokardą na głowie i pies- podróżnik.

Dobrze mieć przyjaciela

Na pierwszym, powakacyjnym spotkaniu Klubu Książki i Ilustracji dzieci przy słodkim poczęstunku rozmawiały o przyjaźni i doszły do wniosku, że taka prawdziwa nie zdarza się często. Przejrzały ostatni numer czasopisma Kosmos, który częściowo poświęcony był tematyce przyjaźni, w którym zamieszczona była instrukcja wykonania bransoletek z muliny. Zadaniem dzieci było wykonanie podobnych ozdób i wręczenie ich bliskiej osobie. W trakcie warsztatów okazało się, że nie łatwo zapleść takie cudeńka.

A może w góry?

Region Gór Sowich, to dobre miejsce na spędzenie wakacji i o tym mogły się przekonać dzieci na piątkowych zajęciach Klubu Książki i Ilustracji. W czasie spotkania obejrzały krótki film o walorach turystycznych Gór Sowich, poznały florę i faunę tego terenu.

Zagadka w bibliotece

W związku z trwającym w całej Polsce Tygodniem Bibliotek dzieci z Klubu Książki i Ilustracji podjęły się rozwiązania tajemniczej zagadki zaginięcia cennych książek z pewnej biblioteki. Aby to zrobić musiały zdobyć licencję detektywa i wykorzystać swój spryt i logiczne myślenie. Dzieci poprzez rozwiązywanie zadań nawiązujących do fabuły książki „Tajemnica biblioteki” Martina Widmarka poznały sprawcę zniknięcia książek z biblioteki.

Jaja z filcu

Jajo, według „Słownika SymboliWładysława Kopalińskiego „(…)wyobraża zwycięstwo wiosny i Słońca w walce z zimą i nocą(…).Przejęte przez Chrześcijaństwo jako emblemat zmartwychwstania Chrystusa, z zachowaniem pogańskich, wiosennych ozdób symbolicznych.” To właśnie ten symbol  był motywem przewodnim ostatnich zajęć Klubu Książki i Ilustracji. Dzieci w trakcie warsztatów uszyły kolorowe jajka z filcu i ozdobiły je kwiatami i guzikami.

Czary i magia

Czary, magia czy iluzja? Dzieci z Klubu Książki i Ilustracji na piątkowych zajęciach przekonały się, że tajemnicą sztuczek są często zjawiska fizyczne lub matematyczne w przebraniu magii. Ich sekret tkwi  również w szczegółach, których inni nie zdążą zauważyć albo zrozumieć. Klubowicze mieli okazję zobaczyć kilka sztuczek karcianych i zręcznościowych, jednak tajemnicy niektórych nie poznali.

Kodowanie w bibliotece.

Logiczne myślenie, precyzja i trochę sprytu- te cechy potrzebne były dzieciom na ostatnich zajęciach Klubu Książki i lustracji. Klubowicze stawiali pierwsze kroki w kodowaniu, na początek zakodowali jednego z uczestników. Zadanie nie było łatwe, ponieważ okazało się, że kod musiał być bardzo dokładny. Następnie dzieci układały wieżę z plastikowych kubków bez użycia dłoni. Przekonały się również, że te kubki mogą pomóc w nauce kodowania.

Pages